Macbook Pro | Byta till SSD inklusive Boot camp

  • Macbook Pro mid 2010
  • Samsung 840 Series 250GB SSD
  • Flytta med ‘Boot camp’-installation (Windows 7)

Följ steg 1-13 i denna guide: http://johnbeales.com/2011/transferring-osx-bootcamp-to-new-hard-drive/#comment-72790

För att flytta över bootcampinstallationen: http://twocanoes.com/support/winclone/migrating-a-bootcamp-partition-with-winclone

Notering. När jag skulle skapa en partion åt min Winclone-backup så visade Finder och Skivverktyg olika tillgänglig kapacitet vilket gjorde att jag inte hade utrymme nog åt min nya partion.

Skivverktyg

finder och skivverktyg visar olika

Jag började frigöra en massa utrymme genom att radera filer jag inte tyckte mig behöva men det blev ingen skillnad. Efter lite googlande hittade jag orsaken. Time Machine. Time Machine sparar en lokal backup (”snapshots”). Genom att stänga av Time Machine så frigjordes utrymmet.

Kommentera

